Examinando por Materia "Organize"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Manual para el manejo Y ejecución de una obra(Universidad Católica de Pereira, 2015-03-09) Rodríguez, MauricioEn muchas ocasiones los constructores tienen la difícil tarea de confesarle al cliente, mas aun para los ingenieros o arquitectos jóvenes que el presupuesto realizado para su obra apenas alcanzara para ejecutar una pequeña parte de lo presupuestado. Este inconveniente suele ocurrir, por que en nuestra América Latina, como lo afirma la AACE (Association the Advancement of Cost Engineering) los presupuestos de ejecución llegan tan solo a un 70% de su definición; basando este en gran parte en lo que los constructores llaman el presupuesto de orden de magnitud. PLANEAR – ORGANIZAR – DIRIGIR – CONTROLAR fueron los fundamentos que en 1.908 el ingeniero francés Henry Fayol expuso con relación a la administración de empresas moderna, estableciendo estos para el desarrollo de las funciones que tiene que cumplir el administrador en cada obra civil. En este documento se analizaran y se manejaran las formas o métodos sobre la ejecución de presupuestos de obra (alcances, tipos, modelos), costos (clases de costos, tipos de costos) análisis de composiciones cualitativas y cuantitativas y demás ayudas necesarias básicas para la ejecución de una obra, integrando a este un producto final y su respectivo control de calidad.Publicación Acceso abierto Propuesta de mejoramiento para los procedimientos de almacenamiento de herramientas de la Empresa de Acueducto y Alcantarillado de Pereira S.A. E.S.P.(2012-06-19) Sabogal Arana, Andrei AlexanderStorage is a critical activity for companies because it touches directly on service levels and the status of items that are kept in stock. This activity has its origins in antiquity and has evolved over time to levels of complexity and technology in the past would be unexpected. The store function is one of the key activities in the supply chain of an organization, whether it is raw materials, finished goods in process, supplies, or as in the present study the storage of tools and smaller machines. The task force's main objective is an effective procedure writing tool storage of water and sewerage company Pereira SAESP as a result of in-house analysis using diagnostic type of continuous improvement techniques and specifically related to House Keeping A byproduct of this work is the storage protocol that will be submitted to the company at the end of business practice, which will be able to be validated by the organization to become a storage Manual Tool, formalizing this function to standardize this process in relation to the handling of relevant information, formats of applications, authorizations, delivery and returns, inventory record of tools, machinery and equipment, trademarks, the same conditions, shelf life, current or retired low, responsible, and other data to facilitate the proper conduct of the activities within the warehouse, making it efficient and guarantor of good service. It will be found recorded truthfully and objectively all the items available for information and use basic administrative units, in addition, facilitate the work of audit, evaluation, internal control and monitoring, enabling managers and employees in general determine extent to which their work is being done thoroughly, with what degree of responsibility and what is their sense of belonging and commitment to the company and the Municipality of Pereira.