Examinando por Materia "Corporate Identity"
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Publicación Acceso abierto Fortalecimiento de la identidad y el clima organizacional en la Contraloría General de Risaralda(Universidad Católica de Pereira, 2016-04-30) Álvarez Amontoya, Carlos AníbalNowadays communication plays a fundamental role in organizations, being a constant support in different areas have given to the media at the time a leading role to achieve the goals set by the organization, which is why the Comptroller General of Risaralda, in an attempt to strengthen the internal and external affairs of the organization have chosen a strategic communication plan to achieve that goal. That is why a diagnosis through the points may be identified to strengthen and in other cases to the creation of new strategies to enable the Comptroller General of Risaralda, improve their identity, workflows and organizational climate among others and improve relations with all audiences involved.Publicación Acceso abierto Fortalecimiento de la identidad y los procesos culturales en COODESURIS II semestre 2009(Universidad Católica de Pereira, 2016-01-20) Taborda Ríos, Juan CarlosEn la actualidad existen empresas que prestan más que un servicio particular, donde se deja a un lado el pensar político de una organización radical y lineal. Ahora, en ciudades como las nuestras contamos con entidades como Coodesuris, donde la comunicación juega un papel importante para el desarrollo de sus procesos y el logro de los objetivos. Todo ello es reflejado por medio de una serie de propuestas y planes estratégicos de comunicación tanto interna como externa. En este caso y a través de una investigación, se podrán identificar importantes mecanismos utilizados para fomentar y sostener elementos que conllevan a una identidad con la empresa, los cuales se han ido adhiriendo poco a poco en cada uno de sus públicos./Abstract:Nowadays there are companies that render more than one service, leaving the political thinking of a radical lineal organization behind. Now, in cities as ours we have entities like Coodesuris, where communication plays an important role for the development of their process and the achievmente of their objectives. All that is reflected by some proposals and strategic plans not only of internal but external communication.In this case and through an investigation, important mechanisms to promote and maintainelements that lead to an identity with the company can be identified, which have been beingadded little by little in each one of its public.Publicación Acceso abierto Grado de Percepción y Aceptabilidad Generado por la Empresa Serviciudad E.S.P. a través de su Identidad Corporativa para sus Empleados y Suscriptores, en el año 2019.(Universidad Católica de Pereira, 2020-01-25) Sanz Montoya, Heidy Johanna; Román Pérez, Leidy Maritza; García Osorio, Diana AlejandraIdentificar las problemáticas que afectan directamente a la empresa SERVICIUDAD es de interés no sólo para la empresa como tal, puesto que mejora sus debilidades, sino también para sus stakeholders, ya que se crearán vínculos confiables y de calidad, para crear coherencia con lo que es la empresa y lo que emite a sus grupos de interés. Al tratarse de una empresa de servicios públicos, debe velar por la calidad no solo del servicio que presta sino de su imagen frente a la comunidad y sus empleados, creando un acercamiento con los mismos, por medio de lazos comunicativos para que se logren satisfacer las necesidades de todos generando una buena percepción y aceptabilidad./ Abstract: Identify issues that directly affect the company SERVICIUDAD is of interest not only for the company as such, because it improves their weaknesses, also for its stakeholders, as reliable links are created and quality, to create consistency with what is the company and what it issues to its stakeholders. To the being a services company must ensure not only quality of the service provided, also of the status in front of the community and its employees, creating a rapprochement with them, through ties communication to be achieved meet needs of all generating good perception and acceptability.Publicación Sólo datos Plan estratégico de comunicaciones para el Fondo Financiero de Proyectos de Desarrollo – FONADE(Universidad Católica de Pereira, 2016-06-22) Estrada Morales, VivianaThis paper provides the reader general information about the Fondo Financiero de Proyectos de Desarrollo – FONADE, its history and evolution trough time. Additional focus is offered regarding the internal and external communication dynamics of the organization. A detailed communication diagnose with statistics shows information about the FONADE’s strengths and weaknesses on this specific issue. Finally, the reader will find some approaches suggesting solutions to the most serious problems of the two intervened thematic: Corporate Identity and Intranet. This paper is also presented to Universidad Católica Popular del Risaralda – Pereira, Colombia - as Internship Work for the School of Social Communication - Journalism. Key words: Communication Diagnose, Organizational Communication, Internal Communication, External Communication, Corporate Identity, Intranet.