Examinando por Materia "Compañia"
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Publicación Acceso abierto Cómo dinamizar una parrilla de programción planteamiento de las súper capsulas/ programa comunitario (Buscadores de tesoros)(Universidad Católica de Pereira, 2016-04-27) Cifuentes Loaiza, Susan JimenaThe student of Social Communication, journalism, performs professional practice in the radio medium Ecos 1360, which applies the lessons learned in the academy and serve the middle radial proposing new strategies that can be good for company needs. In the following text, presenting all the activities that the practitioner performs at the station, its functions and its new proposals for improving the station's programming.Publicación Acceso abierto Conocimiento y apropiación del portafolio de productos y servicios de la empresa de telecomuniciones de Pereira S.A. ESP por parte del cliente interno de la planta externa(Universidad Católica de Pereira, 2016-04-27) Castillo Giraldo, Mónica FernandaRESUMEN. Desde tiempos inmemoriales para el Ser Humano comunicarse ha sido su principal preocupación, y por está razón ha buscado crear mecanismos que lo ayuden a que esa comunicación sea cada vez más efectiva. Por esto no es de extrañarse que las organizaciones busquen aliarse con los avances tecnológicos que en esta rama se dan para hacer más eficientes sus procesos comunicativos y que de igual forma no se pierdan sus mensajes. Así pues las empresas se han válido de herramientas tales como el correo electrónico, las carteleras y los mensajes escritos, los cuales les permitan llegar a sus empleados de manera clara y eficaz. Lo que se intenta con esta propuesta comunicacional es ayudar a que los colaboradores de la Empresa conozcan y se apropien de los productos que ella ofrece, además de ayudar a un proceso de refidelización de los empleados hacia el direccionamiento estratégico; de está forma lo que se pretende hacer por medio de este trabajo es una serie de capacitaciones básicas en ventas para los colaboradores de planta externa, los cuales son quienes se encuentran en constante contacto con los usuarios de la Empresa. ABSTRACT: From time immemorial to the Human Being contact has been his main concern, and for this reason it has sought to create mechanisms that help you that communication is increasingly effective. Therefore it is not surprising that organizations seek to ally with the technological advances in this field are given to make your communication processes more efficient and likewise their messages are not lost. So companies have valid tools such as email, billboards and written messages, which allow them to reach employees clearly and effectively. What is intended with this communicational proposal is to help employees of the Company know and take ownership of the products it offers, in addition to helping process refidelización of employees towards the strategic direction; is the form of what is to be done through this work is a series of basic sales skills for employees outside plant, which are those in constant contact with users of the CompanyPublicación Acceso abierto Implementación de estrategias comunicativas para el mejoramiento del clima organizacional en COODESURIS(Universidad Católica de Pereira, 2016-04-29) Martínez Peláez, Luisa FernandaThe organizacional climate is the fundamental component for those organizations who look for the continuous improvement of the company and wish to be more competitive in means without losing of Vista the human talent, achieving a true labor and therefore enterprise success. By this, in the last decades concerted efforts in the organizations have taken place to determine and to measure the labor climate and the satisfaction of the employee being established their impact in the surroundings. The following investigation allows to know the level the established organizacional climate in Coodesuris during the second period of June of 2009 June of the 2010, by means of the application of the variables of the IMCOC (Measuring instrument of the Organizacional Climate in Colombia) and the intervention of its results in agreement with the structuring and development of an internal strategic plan, executed by the Signaller. Its pursuit and evaluation, will determine if its applicability and effectiveness prohang by the continuous improvement of the organization and the interpersonal relations of its employees. Climate organizacional, Microclimates, IMCOC, Decision making, Motivation and Cooperation.Publicación Acceso abierto Plan estrategico de comunicación sobre identidad corporativa Área Metropolitana Centro Occidente(Universidad Católica de Pereira, 2016-03-09) Rendón Gómez, Luisa FernandaRESUMEN: El trabajo presentado es un Plan estratégico de comunicación sobre identidad corporativa del Área Metropolitana Centro Occidente, en el que se diagnóstica la situación de la organización teniendo en cuenta variables como comunicación, comportamiento y simbolismo las cuales permiten indagar sobre algunos rasgos de la personalidad de la empresa. Para ello se realiza una contextualización donde se determinan algunos aspectos que impacten la organización a nivel macro y micro ambiente, luego se efectúa una contextualización teórica y conceptual en la que se toman aportes de Salvador Mercado, Van Riel B.M Cees, Rubén Treviño y el plan estratégico de desarrollo metropolitano. Se diseña y aplica una encuesta a la totalidad de funcionarios de la entidad, se realiza un análisis de los resultados del diagnostico y finalmente se realiza un plan de intervención en el que se formulan objetivos, estrategias y tácticas que permitan responder de una manera ágil y eficaz las necesidades que presenta la entidad con el fin de fortalecer su identidad corporativa. ABSTRACT: The presented/displayed work is a strategic Plan of communication on corporative identity of the Metropolitan Area Center the West, in which the situation of the organization is diagnosed considering variable like communication, behavior and symbolism which allow investigating on some characteristics of the personality of the company. For it a contextualization is made where some aspects are determined that hit the organization at level macro and micro atmosphere, soon takes place a theoretical An conceptual contextualization in which they take contributions from Salvador Mercado, They go Rail B.M Cees, Rubén Treviño and the strategic plan of metropolitan development. A survey is designed and applied to the totality of civil employees of the organization, an analysis of the results is made of I diagnose and finally it is made a plan of intervention in which objectives, strategies are formulated and tactics that allow to respond of an agile way and effective the necessities that the organization with the purpose of fortifying its corporative identity presents/displays.