Publicación: Souvenir de Pereira para la tribu urbana Otaku
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Universidad Católica de Pereira
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Descripción general
Como trabajo de colectivo en el ejercicio investigativo del programa denominado Diseño y teoría, se presenta el desarrollo de uno de los proyectos hechos durante el taller de diseño social. Se pretende indagar referentes culturales para la creación de objetos de consumo masivo, como es el caso de los souvenirs turísticos de Pereira, a través de la aplicación de técnicas etnográficas, donde se identifica, investiga y se toma como referencia una tribu urbana activa, para que a partir de sus requerimientos se establezca un producto de diseño que represente a la ciudad. Se establece, así, uno de los principios del diseño social: Reconocer la multiculturalidad de los contextos para lograr proyectos de diseño aceptados por el mercado.
As a collective work presents the development of one of the projects done during the workshop of social design, which aims to explore cultural references to create objects of mass consumption such as tourist souvenirs in the city of Pereira, through application of ethnographic techniques which identifies, investigates and is taken as reference an active urban tribe, for their requirements from a product design representing the city is established, establishing one of social design principles: Recognize the multicultural contexts to achieve design projects accepted by the marke.
As a collective work presents the development of one of the projects done during the workshop of social design, which aims to explore cultural references to create objects of mass consumption such as tourist souvenirs in the city of Pereira, through application of ethnographic techniques which identifies, investigates and is taken as reference an active urban tribe, for their requirements from a product design representing the city is established, establishing one of social design principles: Recognize the multicultural contexts to achieve design projects accepted by the marke.