Publicación:
Adaptations of an inter-learning curricular guide through the pedagogical use of TIC

dc.creatorLeón Gil, Carlos Albeiro
dc.creatorHenao Villegas, Carmen Elena
dc.date2020-05-07
dc.date.accessioned2022-06-01T19:24:18Z
dc.date.available2022-06-01T19:24:18Z
dc.descriptionThis article is a job study, which show the pedagogy impact about the use of Information and Communication Technology (ICT), in the rural middle with methodology new school, going to take account the posture of generate the students motivation and their autonomy, fundamental and important factors to achieve during the teaching and learning processes. In the development of this work, applies a comparative through the application of the use of learning strategies and the adequate appropriation of the ICT. In the same way, it was applying the methodology new school as usual, in order to assess the impact about the use and implementation of ICT in this methodology. This exploration work shows strengthening of the methodology new school supported by the implementation of ICT during the teaching process, also makes relevant the importance that teaching planning activities have, so during this process the teacher has to apply different ICT during the activities in his class. Also those activities muss have a pedagogical meaning which the aim to potentiate their pedagogical meaning.en-US
dc.descriptionEste artículo indagó en el impacto del uso pedagógico de las tecnologías de la información y la comunicación sobre la media rural con metodología Escuela nueva, para generar motivación y autonomía estudiantil. Se realizó un comparativo, aplicando estrategias de enseñanza y aprendizaje con el uso y apropiación de las TIC; de la misma manera, utilizando de forma habitual la metodología Escuela nueva, con la finalidad de valorar el impacto generado por las herramientas sobre el proceso metodológico. Se evidenció la importancia que tiene el docente en la planeación de las actividades, su responsabilidad de integrar las tecnologías con la educación y de dar intencionalidad a los instrumentos para poder potencializar su uso pedagógico.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1372
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10785/10239
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de Pereiraes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1372/1380
dc.rightsDerechos de autor 2017 Revista Grafíases-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESes-ES
dc.sourceRevista Grafías; Núm. 38-39 (Jul. - Dic., 2017); 95-104es-ES
dc.source1900-5679
dc.titleAdaptations of an inter-learning curricular guide through the pedagogical use of TICen-US
dc.titleAdaptación curricular de una guía de interaprendizaje mediante el uso pedagógico de las TICes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones