Publicación:
Case of success of design in producing company and marketer of dairy products

dc.creatorManrique López, Aida
dc.date2019-05-30
dc.date.accessioned2022-06-01T19:51:07Z
dc.date.available2022-06-01T19:51:07Z
dc.descriptionThis article presents the results and recommendations from the research project “Case of successful design in dairy production and marketing company”, developed with the purpose of generating knowledge of design management for the strategic identification of projects oriented to the generation of new products. The results found through interviews with representatives of the areas that participate in the design and product development activities of a company that produces and commercializes dairy products, as well as through the application of a Check list of the design process and the analysis of the attributes of a product, helped to establish the conclusions that are exposed in this document, from three categories of analysis: strategic management of the company, strategic market management and management of the creative process. The results of this research helped to identify the degree of design integration in the strategy of the analysed company and to know its design process. So other companies with similar conditions will be learning from these experiences to identify practices according to their needs that allow them to incorporate the design.en-US
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados y las recomendaciones derivadas del proyecto de investigación “Caso de éxito de diseño en empresa productora y comercializadora de productos lácteos”, desarrollado con el propósito de generar conocimiento de gestión del diseño para la identificación estratégica de proyectos orientados a la generación de nuevos productos. Los hallazgos se obtuvieron a partir de entrevistas a profundidad y aplicación de instrumentos de investigación en Diseño. Se establecen las conclusiones desde tres categorías de análisis: gestión estratégica de la empresa, gestión estratégica del mercado y gestión del proceso creativo. Los resultados de esta investigación sirvieron a la identificación del grado de integración del diseño en la estrategia de la empresa analizada y para conocer el enfoque del proceso de diseño. Otras empresas en condiciones similares podrán aprender de estas experiencias para identificar prácticas ajustadas a sus necesidades.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/arquetipo/article/view/163
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10785/11281
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de Pereiraes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/arquetipo/article/view/163/157
dc.rightsDerechos de autor 2019 Arquetipoes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESes-ES
dc.sourceArquetipo; Núm. 16 (2018); 112-130es-ES
dc.source2539-3936
dc.source2215-9444
dc.titleCase of success of design in producing company and marketer of dairy productsen-US
dc.titleCaso de éxito de diseño en una empresa productora y comercializadora de productos lácteoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones