Publicación:
The practice of science education in grade first intervened by ICT, as an approximation to the concept of wave

dc.creatorMontañez Gómez, Darío
dc.creatorBuitrago Londoño, Julián David
dc.date2020-05-07
dc.date.accessioned2023-08-30T00:24:02Z
dc.date.available2023-08-30T00:24:02Z
dc.descriptionIn this article there is recaptured the scientific theory of the knowledge exhibited at the beginning of last century, to analyze one of the current problems of the education Colombian and based on the initiative of José Fernando Ocampo to implement in the nation the practice of the Scientific Education, appears in him a methodological proposal applied with students of the first grade, to initiate the formation of advanced concepts of physics by means of the use of virtual ambiences of learning, in these infants who simultaneously are in the process of learning to read.en-US
dc.descriptionEn este artículo se retoma la teoría científica del conocimiento, expuesta a comienzos del siglo pasado, para sustentar la implementación de la educación científica en la educacion inicial. Se presenta una propuesta metodológica aplicada con estudiantes de grado primero, que busca iniciar la formación de conceptos avanzados de física mediante el uso de ambientes virtuales de aprendizaje, en estos infantes que simultáneamente están en el proceso de aprender a leer.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1366
dc.identifier10.31908/grafias.v0i38-39.1366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10785/13909
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de Pereiraes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1366/1374
dc.rightsDerechos de autor 2017 Revista Grafíases-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESes-ES
dc.sourceRevista Grafías; Núm. 38-39 (Jul. - Dic., 2017); 20-30es-ES
dc.source1900-5679
dc.source10.31908/grafias.v0i38-39
dc.titleThe practice of science education in grade first intervened by ICT, as an approximation to the concept of waveen-US
dc.titleLa práctica de la educación científica en grado primero mediada por las TIC, para la aproximación al concepto de onda.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones