Publicación: Benchmarking de turismo sostenible para el paisaje cultural cafetero de Colombia
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Universidad Católica de Pereira
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El artículo corresponde a los resultados de la investigación de benchmarking enturismo sostenible, realizada para procolombia, donde se busca identificar lasdecisiones necesarias para el fortalecimiento del turismo en el paisaje culturalcafetero, con base en los términos de sostenibilidad establecidos por el gobiernonacional y el plan de competitividad regional. Para permitir fortalecer la laborde ProColombia como entidad encargada en la promoción internacional comodestino turístico de Colombia y el Paisaje Cultural Cafetero, el presente artículoorganiza a través del proceso de benchmarking la información virtual presentada por los países de Costa Rica, México y Noruega con el fin de identificarlas mejores estrategias y propuestas en materia de sostenibilidad en el turismo.
This article corresponds to the results of the investigation of benchmarking insustainable tourism made for procolombia and it seeks to identify the necessary decisions for the strengthening of tourism in the Coffe Cultural landscape.Based on the terms of sustainability established by the national governmentand the regional competitiveness plan. In order to allow the strengthen of thework made by Procolombia as an entity in the international promotion as atourist destination of Colombia and the Coffee Cultural Landscape, this articleorganizes through benchmarking methodology virtual information submittedby the countries of Costa Rica, Mexico and Norway in order to identify the beststrategies and proposals for sustainability in tourism.
This article corresponds to the results of the investigation of benchmarking insustainable tourism made for procolombia and it seeks to identify the necessary decisions for the strengthening of tourism in the Coffe Cultural landscape.Based on the terms of sustainability established by the national governmentand the regional competitiveness plan. In order to allow the strengthen of thework made by Procolombia as an entity in the international promotion as atourist destination of Colombia and the Coffee Cultural Landscape, this articleorganizes through benchmarking methodology virtual information submittedby the countries of Costa Rica, Mexico and Norway in order to identify the beststrategies and proposals for sustainability in tourism.