Publicación:
Inclusive pedagogic narratives in context of a vulnerable population José Acevedo y Gómez case

dc.creatorBonilla Marquínez, Olga Patricia
dc.creatorVillada Andrade, Claudia Lucia
dc.creatorParra Viveros, John Darío
dc.date2019-06-06
dc.date.accessioned2023-08-30T00:50:49Z
dc.date.available2023-08-30T00:50:49Z
dc.descriptionIn this article we will show the exclusive experience of pedagogy narratives students from the rural headquarters of José Acevedo y Gómez from the municipality of Ansermanuevo (Valle del Cauca) have. In context with a vulnerable population from which didactic strategies where designed and implemented, such as; photography workshops and awarenessraising decisions and from that fabricating shared emotions throughout the tale of photography. From the findings we evaluate and analyze the incidence of the photographic Narrations intended for the development of the before mentioned ability of life. The methodology of the investigation corresponds to a qualitative categorical analysis has a developed category such as: Socioconstructivism, pedagogic narratives, photographic storytelling and decision making.en-US
dc.descriptionEn este artículo se muestra una experiencia de narrativas pedagógicas inclusivas en los estudiantes de la sede rural José Acevedo y Gómez, del municipio de Ansermanuevo (Valle del Cauca). Un contexto con población vulnerable, en donde se diseñaron e implementaron estrategias didácticas como talleres de fotografía y de sensibilización en toma de decisiones, construyendo así sentidos compartidos a través del relato fotográfico. Después se analizaron dichos relatos evaluando la incidencia de estas narraciones fotográficas para el desarrollo de la mencionada habilidad para la vida. La metodología de investigación correspondió a un análisis categorial cualitativo donde se desarrollaron categorías como: Socioconstructivismo, narraciones pedagógicas, relatos fotográficos y toma de decisiones.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/251
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10785/15423
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de Pereiraes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/251/240
dc.rightsDerechos de autor 2019 Textos y Sentidoses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESes-ES
dc.sourceTextos y Sentidos; Núm. 13 (2016); 133 - 150es-ES
dc.source2215-8820
dc.source2215-8812
dc.titleInclusive pedagogic narratives in context of a vulnerable population José Acevedo y Gómez caseen-US
dc.titleNarrativas pedagógicas inclusivas en contextos de población vulnerable, caso José Acevedo y Gómezes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
dspace.entity.typePublication

Archivos