Examinando por Materia "Relaciones familiares"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Restringido Aporte de los contenidos de la Educación Religiosa Escolar en las relaciones familiares de las estudiantes del grado séptimo de la Institución Educativa Adoratrices de Pereira(Universidad Católica de Pereira, 2018-11-28) Ortiz Giraldo, Lady JhoanaLa Educación Religiosa Escolar está llamada a promover el desarrollo integral del estudiante permitiendo afianzar su relación con Dios y con los demás, generando espacios para la reflexión y el compartir, y beneficiando las relaciones familiares. De allí que los contenidos y enseñanzas deben enriquecer el aprendizaje de los estudiantes, según el contexto escolar y familiar en que se desenvuelven. Este proyecto investigativo pretende identificar los aportes de los contenidos desarrollados en el área de educación religiosa escolar en las relaciones familiares de las estudiantes del grado séptimo del Colegio Adoratrices de Pereira, utilizando un enfoque mixto con preponderancia a lo cualitativo, con técnicas de recolección de la información: encuesta y entrevista semiestructurada./ Abstract: School Religious Education is called to promote the integral development of the student allowing to strengthen his relationship with God and with others, generating spaces for reflection and sharing, and benefiting family relationships. Hence, the contents and teachings should enrich the learning of students, according to the school and family context in which they develop. This research project aims to identify the contributions of the contents developed in the area of school religious education in the family relations of the seventh grade students of the Adoratrices de Pereira School, using a mixed approach with a preponderance to the qualitative, with techniques of collecting the information: survey and semi-structured interview.Publicación Acceso abierto Aporte de los contenidos de la Educación Religiosa Escolar en las relaciones familiares de las estudiantes del grado séptimo de la Institución Educativa Adoratrices de Pereira(Universidad Católica de Pereira, 2019-01-23) Ortiz Giraldo, Lady JohanaSchool religious education, family relationships, pedagogical strategies, learning contents.\ Abstract: School Religious Education is called to promote the integral development of the student allowing to strengthen his relationship with God and with others, generating spaces for reflection and sharing, and benefiting family relationships. Hence, the contents and teachings should enrich the learning of students, according to the school and family context in which they develop. This research project aims to identify the contributions of the contents developed in the area of school religious education in the family relations of the seventh grade students of the Adoratrices de Pereira School, using a mixed approach with a preponderance to the qualitative, with techniques of collecting the information: survey and semi-structured interview.