Examinando por Materia "Jesús"
Mostrando 1 - 10 de 10
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto La Educación Religiosa se Enseña a la Luz del Evangelio y con el Corazón(Universidad Católica de Pereira, 2011) García Martínez, Jorge EnriqueEn una sociedad tan golpeada por la injusticia, la violencia y la desintegración familiar, encontramos que la educación más que pura enseñanza, es la entrega del maestro con amor al estudiante y el acercamiento en la vida confusa del joven. "La verdadera sabiduría es el arte de racionalizar con el conocimiento lo inmanente y de contemplar con el corazón lo trascendente" por tanto la Educación Religiosa se enseña con la mente y el corazón". / Abstract: In a society which is so beaten by injustice, violence and the disintegration of the family, we find that education rather than pure education is the delivery of the master with love to the student and the rapprochement in the life of the confused young. "True wisdom is the art of rationalizing with knowledge the immanent and contemplates with the heart the transcendent" therefore Religious education is taught with the mind and the heart".Publicación Acceso abierto Enseñando con amor al estilo de Jesús de Nazareth. “El maestro de maestros”(2013-07-23) Marín Ángel, AdelaIn this report you will find the work done during the teaching practice held in the Educational Institution Luis Carlos Gonzales Mejia, in the area of religious education in grades 6 and 7, of basic secondary and 10 º and 11 º on average vocational The teaching approach is based on legal guidelines for religious education in Colombia and in the teachings of Jesus as a model teacher and his Gospel of LovePublicación Acceso abierto Enseñando con amor y vocación(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-13) Villaneda Velasco, Jhon GenryIn this final report, is released the work done in the teaching practice carried out with 6°, 7°, 8°, 9°, 10° and 11° graders from Alfonso Jaramillo high school, within the area of religious education. The anthropological, Christological, ecclesiological but most important the biblical approach worked in the teaching practice, were determined by the guidelines established in the religious education standards of the Colombian Episcopal Conference. In addition, it was taken into account the love pedagogy of Jesus as the model of master to be followed.Publicación Acceso abierto Jesús el amigo en el camino(Universidad Católica de Pereira, 2011) Toro Zapata, Jhon WilmarEste trabajo constituye el resultado de la práctica docente I y II, donde se cuenta la historia del colegio Santa Rosa de Lima y su trascendencia dentro de su labor académica. La elaboración de los planes de clase donde una forma didáctica, muestra la puesta en escena de la práctica la cual fue del agrado de todos los estudiantes de Básica Secundaria y Media de esta institución. Con gran beneplácito presento este informe para que sirva de guía a quien se encuentre con su contenido. / Abstract: This work to constitute the result of the practice teachinig 1 and 2,where to count the history of college Santa Rosa de Lima and keenness inside of her labor academic. The elaboration of the leve lof class where a didactic form, the show in scene of the practice the which ind the affability the every students of Basic Secondary and half of this institution. With approval big to present this shapeless for what to serve of to guide a who the to meet with her moderate.Publicación Acceso abierto Jesús nos enseña, el único sentido de nuestra vida(2013-03-09) Ramirez Grajales, Fabio de JesúsPastoral Practice This project's main purpose, to proclaim the Gospel and renew the faith of the students of St. Rose of Lima school through the process of enculturation of the gospel from the word of God found in Sacred Scripture. Work based on the study in the Bachelor of Religious Education and Pastoral specific guidelines of the College. Through the retreats made was induced young people to pray and reflect on the importance of religious and spiritual aspects that directly affect their lives and that light up with understanding, grace and faith in JesusPublicación Restringido Jesús, Guía en el Camino Hacia el Encuentro con el Otro(Universidad Católica de Pereira, 2011) Tobón Vasquéz, Sandra ElenaEn el proceso de evangelización es conveniente y necesario realizar una pastoral que ayude a acercar a todos los hombres a Dios, en especial a los niños y jóvenes del mundo entero, en este caso se realiza la práctica pastoral en la Institución educativa Diocesana Juan XXIII, donde la realidad de las personas que se encuentran allí es de gran vulnerabilidad, pues la situación socio-económica de la ciudad de Cartago no es mejor que la del resto del país y es allí donde todos debemos actuar, desde la didáctica y creatividad para que el evangelio llegue a todos sin distinción de raza, credo o realidad social. / Abstract: In the process of evangelization is appropriate and necessary to perform a ministry that helps bring all men to God, especially to children and youth of the world, in this case is done in pastoral practice John XXIII Diocesan educational institution, where the reality of people who are there are very vulnerable, as the socio-economic situation of the city of Carthage was no better than the rest of the country and that is where we must all act, from teaching and creativity to the gospel to all without distinction as to race, creed or social reality.Publicación Restringido Jesús, Realidad y Sentido de Vida(Universidad Católica de Pereira, 2013) Ramírez Grajales, Fabio de JesúsEste proyecto de Práctica Docente uno y dos tiene como objetivo fundamental, transmitir el conocimiento adquirido en la Licenciatura de Educación Religiosa a los estudiantes del Colegio Byron Gaviria, a través de las clases de religión, en un proceso dialógico estudiante – docente, que permita el análisis, la reflexión y la formación de un espíritu crítico, que contribuya a una decisión firme que identifique nuestra trascendencia y nuestra espiritualidad. / Abstract: Teaching Practice This one and two project's main objective, is to pass on knowledge acquired in the Bachelor of Religious Education, College students Byron Gaviria, through religion classes, in a dialogical process student - teacher, allowing analysis, reflection and the formation of a critical spirit, that contributes to a firm decision that identifies our transcendence and spirituality.Publicación Acceso abierto Joven, déjate mirar por él(2012-07-11) Tobón Betancur, María NancyThis work is the result of academic practice I, where the work is evident in the area of Religious Education at the Educational Institution Ciudadela Cuba during practice. The lack of an adequate planning for the area of religion, shows little interest from public education to the spiritual formation of their students and it must be noted that no plans of study area, but the area is transformed ethics and values.Publicación Acceso abierto Juventud fermento en la masa Grupo Juvenil JUBETH(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-12) Triana Torres, Linda Catalina del PilarJUBETH proposal is a juvenile, striking for women and men today, in the Sacred Heart School in Jesus Bethlemite, JUBETH an style of religiosity, joy a, youth, meeting with needed, spirituality Bethlehemite because experience the hedges to a God who has inserted into the reality of modern man, JUBETH create agents of change and life with Jesus.Publicación Restringido Un proyecto de vida al estilo de Jesús para los agentes de la pastoral juvenil de la Diócesis de Pereira(Universidad Católica de Pereira, 2017-05-27) Arango Araque, Jessica RoxanaEn medio de una cultura cambiante, donde los jóvenes están en una constante búsqueda por el sentido de la vida, deseosos de encontrar auténticas razones para soñar y luchar, la Iglesia hace un llamado a presentar a Jesús de una manera atractiva y apasionante para que los jóvenes que caminan sin un rumbo fijo, lo descubran como el compañero de los grandes ideales, de los verdaderos proyectos, aquellos que perduran y dan felicidad. Es tarea de la pastoral juvenil, mostrar a un Jesús vivo, joven, cercano, alegre. Un Jesús en busca del joven herido, afligido, vacío y sólo, a quien quiere proponerle un proyecto de vida distinto al que muestra el mundo, no un proyecto de vida superficial y egoísta, sino una proyecto a su estilo. Un proyecto de vida basado en el amor. In the midst of a changing culture, where young people are in constant search for the meaning of life, eager to find real reasons to dream and fight, the Church calls to present Jesus in an attractive and exciting way so that the Young people who walk without a fixed course, discover it as the companion of the great ideals, of the true projects, those that last and give happiness. It is the task of youth ministry to show a living, young, close, joyful Jesus. A Jesus in search of the wounded, afflicted, empty and lonely young man, to whom he wants to propose a project of life different from that which the world shows, not a project of superficial and selfish life, but a project in his style. A life project based on love.