Examinando por Materia "Formación integral"
Mostrando 1 - 7 de 7
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Restringido "Cristo como modelo a seguir"(Universidad Católica de Pereira, 2011) Correa Cortez, Jhon AndreyLa enseñanza de la Educación Religiosa necesita educadores idóneos para que le den un mayor y mejor sentido de lo que significa educar en la fe; requieren que además del conocimiento puedan dar testimonio de su vida desde su experiencia y puedan de este modo ayudar a los jóvenes de hoy para enfrentarse al mundo y a todo lo que el ofrece, formándolos de manera integral con convicción, autoestima, respeto, autonomía y liderazgo para que puedan tomar decisiones propias y asumir con responsabilidad sus actos. Además debe llevarlos a comprometerse y a buscar la unidad conociendo que el éxito de una mejor sociedad está en sostener buena relaciones interpersonales para obtener una sana convivencia y poder aplicar el principio bíblico del primer mandamiento “amar al Señor tu Dios con todo tu corazón y al prójimo como a ti mismo”. / Abstract: Religious Education teaching need appropriate to give greater educators and better sense of what it means to educate in the faith; requires addition of knowledge can both bear witness to his life from his experience and can thus help young people today to address the world and all that the offers, forming comprehensively with conviction, self-esteem, respect, autonomy and leadership so that they can own decisions and assume responsibility accountable. Also should lead them to commit themselves and locate the drive knowing that the success of a better society is in sustaining good relationships for a healthy coexistence and the first commandment biblical principle "love the Lord thy God with all your heart and your neighbor as yourself".Publicación Acceso abierto “Cristo Jesús nos enseña el camino de la felicidad”.(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-11) Pérez Polania, Lina MaríaThis work is the result of the teaching practice part I that shows the academicals contents that belongs to Religious Education subject, it is also applicable to the young generation of the Basic Secondary and Intermediate Vocational educational institute Santa Sofia, it has been a great host response for this subject contributing to their integral formation and welfare of society.Publicación Acceso abierto La educación religiosa escolar, un encuentro con sigo mismo, con el entorno y con Dios(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-12) Bustos Guzmán, RobinsonThis paper describes the experience of teaching practice I y II at Alfonso Jaramillo Gutiérrez Educational Institution and Hogar Nazareth Educational Institution, where the knowledge acquired at the Catholic University of Pereira was putted in practice. This exercise was conducted taking into account the requirements of the Education Act and the Religious Education Standards of the Episcopal Conference of Colombia.Publicación Acceso abierto La educación religiosa escolar, un proceso integral para formar una persona crítica en su comunidad(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-13) Díaz Enríquez, Gabriela CristinaThis report of teaching practice one will notice the work during the thirty hours of class in the Paul VI schools students in grades sixth, seventh, eighth and ninth and teaching practice II to grade ten students and Bishop College eleven Baltasar Alvarez Restrepo. The teaching is based on the guidelines of the standards for the School of Religious Education conference in Colombia Episcopal and the General Law of Education. For this teaching takes different methodological strategies, education and teaching to respond with clarity and conviction to young people about the role religious education to educate and train people of integrity, critical and responsible within a community. In this educational process the presence of Jesus as a teacher is vital to fulfill the true mission of being teachers and great human vocation.Publicación Acceso abierto Educación religiosa, camino hacia Cristo(2013-03-09) Vinasco Ortiz, Martha NancyThis work is the result of the teaching practice part I y II that shows the academicals contents that belongs to Religious Education subject, it is also applicable to the young generation of the Basic Secondary and Intermediate Vocational School Santa Rosa the Lima, it has been a great host response for this subject contributing to their integral formation.Publicación Acceso abierto Planteamiento de la estructura virtual de la escuela de modelaje STAGE(Universidad Católica de Pereira, 2022-12-13) Buitrago Carrasquilla, AlejandraResumen en español.El 2020 fue un año de muchos cambios y desafíos a nivel económico para la humanidad. Diferentes industrias a nivel nacional e internacional se vieron obligadas a replantear sus modelos tradicionales de negocio debido a las repercusiones que trajo consigo la pandemia del covid 19. Esta situación se convirtió en una oportunidad de mejora para muchas organizaciones que deseaban permanecer vigentes en el mercado a través de la implementación de nuevas ideas de negocio diferentes a los modelos tradicionales. Este fue el caso de la Escuela de modelaje STAGE, una empresa con sede en la ciudad de Pereira desde hace 27 años, quienes tuvieron el reto implementar nuevas estrategias digitales que le permitieran mantenerse vigente y cumpliendo con su misión empresarial en tiempos de crisis económica y sanitaria. La necesidad de seguir operando durante el tiempo de pandemia los llevó a explorar por completo el modelo de educación virtual durante casi 6 meses y posteriormente, econtrar allí una gran oportunidad en el mercado digital para expandir sus servicios de formación en una esfera más grande. Es por esta razón que el presente trabajo de grado presenta una mirada más profunda sobre los aspectos más relevantes que se deben tener en cuenta para estructurar los servicios educativos de la empresa a nivel virtual y lograr diversificar su modelo de negocio para obtener mejores resultados y mayores alcances para la organización. Abstract:2020 was a year of many changes and economic challenges for human kind. National and international companies were forced to reframe their traditional businesses models due to COVID 19 pandemic repercussions. This situation became an improvement opportunity for those organizations that seeked to remain active in business through the implementation of new businesses ideas different from the traditional ones. This was the case of STAGE modeling academy, a company located in Pereira for 27 years, for whom it was a complete challenge to implement new digital strategies that allowed it to remain in force while accomplishing its business mission throughout an economic and sanitary crisis. The need to keep operating during the pandemic led them to explore the complete virtual educational system for almost 6 months and afterwards, find a great opportunity in the digital market to expand its educational services in a bigger sphere. It’s for this reason that the present degree work provides a deeper look into the most relevant aspects that need to be taken into consideration to structure the company’s educational services in a virtual way, diversifying the business model, achieving better results and reaching bigger goals for the organization.Publicación Restringido Recreación y practica educativa:un puente para la vida(Universidad Católica de Pereira, 2018-10-27) Santa Franco, Oscar Alonso; González Ospina, Vanesa; Pira Mejia, Yeny FabianaEl presente documento denominado recreación y práctica educativa: un puente para la vida en tres docentes de primera infancia (2018), realizado en la Universidad Católica de Pereira dentro de la Maestría Pedagogía y Desarrollo Humano, tiene como ruta el método autobiográfico, que se instaura dentro de las escuelas inductivas. Entre algunas conclusiones encontramos que la recreación es una condición que no solo es innata de los seres humanos, de ahí, más allá que una necesidad biológica los seres humanos la comprendemos como una manifestación cultural, bajo estas circunstancias comprendemos que la recreación más allá de los limites biológicos y culturales terminan siendo un puente para la vida: nos educamos, nos conjuntamos con otros e incluso hacemos la guerra sin que dejemos perder esa dimensión de la recreación. Si en algo nos conjuntamos todos los seres vivientes es en la recreación cuya manifestación más profunda son el juego y la risa./Abstract: The present document called recreation and educational practice: a means for life in three primary school teachers, it was carried out at the Universidad Catolica of Pereira within the master's degree pedagogy and human development, this investigation aims at the autobiographical which is established within the schools inductive. Among some conclusions we find that recreation is a condition that is not only innate of human beings, hence, beyond a biological need human beings understand it as a cultural manifestation, so under these circumstances we understand that the recreation beyond them Biological and cultural limits ends up being a means for life: we educate ourselves, we associate ourselves with others and we even make war without letting ourselves lose that dimension of recreation. If in something we all human beings join is in the recreation whose deepest manifestation is the game and laughter.