Examinando por Materia "Corporate social responsibility (CSR)"
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Publicación Acceso abierto Inclusion laboral con sentido social(2012-06-20) Zuluaga Restrepo, DanielaAmong the many areas that develops corporate social responsibility is the integration of persons with disabilities, which is why this paper takes an approach to this issue, looking at internal and external CSR where their axes are observed intervention and thus demonstrating the importance of contemporary enterprises are inclusive in its processes.Publicación Acceso abierto Investigacion inicial a las principales empresas del sector de la construccion en Pereira y Dosquebradas sobre la percepcion de la responsabilidad social empresarial.(Universidad Católica de Pereira, 2016-01-20) Acevedo Gomez, Susana; Bedoya Rodriguez, Cristian David; Hernandez Muñoz, Heydi CarolinaThe practical implementation of Corporate Social Responsibility (CSR) is an increasingly important issue for organizations, therefore it is really important to be able to observe the way that companies manage these practices and all the impacts generated in their employees, communities, the environment and costumers. The construction sector in the region in quite significant so it is important to know the practices of CSR and what impact they have made both internally and externally.Publicación Restringido Percepción de directivos sobre cambios en los niveles de competitividad a partir de la implementación de prácticas de RSE en colaboradores de empresas del sector textil-confección del departamento de Risaralda(Universidad Católica de Pereira, 2021-07-07) Arango Quiceno, Shara MilagrosLa RSE es un concepto que en los últimos años ha generado un notorio impacto a nivel internacional. Empresas de todo tipo se están vinculando con estas prácticas, pues la RSE es una estrategia que brinda beneficios no solo reputacionales, sino también, de manera interna en sus procesos y actividades. Debido a lo anterior, este proyecto intenta conocer si en percepción de empresarios de empresas del sector textil-confección se considera la RSE con el cliente interno como factor determinante de incremento en los niveles de competitividad. Para tal motivo, se realizó una investigación cualitativa de corte transversal en 5 empresas del sector en Pereira y Dosquebradas (Risaralda), las cuales brindaron respuestas y soluciones para desarrollar el propósito del proyecto de investigación. Abstract: CSR is a concept that in recent years has generated a notorious international impact. Companies of all kinds are becoming linked to these practices, since CSR is a strategy that provides not only reputational benefits, but also internally in their processes and activities. Due to the above, this project tries to find out if in the perception of entrepreneurs of companies in the textile-clothing sector, CSR with the internal customer is considered as a determining factor in increasing levels of competitiveness. For this reason, a qualitative cross-sectional investigation was carried out in 5 companies in the sector in Pereira and Dosquebradas (Risaralda), which provided answers and solutions to develop the purpose of the research project.