Examinando por Materia "Communication Strategies"
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Publicación Acceso abierto Diseño de estrategias de comunicación para el posicionamiento y la recordación de la marca de arroz Florhuila en la ciudad de Pereira(Universidad Católica de Pereira, 2016-05-19) Marín Sánchez, Andrea VivianaRice sector in Colombia is one of the most important in the country and in the world, not only because rice is a product of mass consumption, but also because it is one of the sectors that most generate direct and indirect jobs today at world. One company that has been responsible for marketing this crop in Colombia since 1961 is Florhuila Mills. Today it is one of the most consumed and remembered brands in some regions of the Colombian market within which it is not Pereira. Therefore, in this paper, there are proposed communication strategies to call the attention of Pereira´s rice consumer to make that they prefer the brand over others.Publicación Acceso abierto Una Mirada Teórica al Concepto de Reputación Corporativa y su Gestión Empresarial(Universidad Católica de Pereira, 2020-01-25) Hernández Morales, William DavidLas organizaciones desde sus inicios han evolucionado a causa de diversos acontecimientos sociales, económicos, políticos y culturales, esto les ha permitido cambiar su actuar lo cual ha conllevado a que los distintos teóricos puedan llegar a nuevos conceptos y tendencias que persiguen la sobrevivencia de la organización en el marco de esos procesos evolutivos. Desde hace varios años emerge una nueva cultura empresarial con conceptos como gestión estratégica del talento humano, las redes empresariales y Reputación Corporativa, estos términos son utilizados para mejorar la competitividad de estas en el mercado. Es por esto que necesitan generar buena reputación entre sus proveedores, clientes, accionistas, trabajadores, competidores y la sociedad. Realizando una adecuada gestión de la reputación y entendiéndola desde la aplicación organizacional, enlazándola con aspectos preexistentes en la empresa, se puede construir un nuevo actuar de las compañías, lo que puede permear en el crecimiento financiero y económico de la organización, así como mejorar sus relaciones con sus adyacentes, además del gobierno en términos generales actúa como un ente regulador. Además la reputación puede actuar como herramienta de apoyo para la construcción de estrategias que pueden conllevar al éxito de la organización, enlazándose a estrategias de comunicación, estrategias donde se implemente la Reputación corporativa como herramienta de generación de valor, como valor ético, todo esto desde la adecuada gestión de la misma./Abstract: :Organizations since its inception have evolved because of various social, economic, political and cultural events, this has allowed them to change their actions which has led to different theorists being able to reach new concepts and trends that pursue the survival of the organization within the framework of these evolutionary processes. For several years a new business culture has emerged with concepts such as strategic management of human talent, business networks and Corporate Reputation, these terms are used to improve their competitiveness in the market. This is why they need to generate a good reputation among their suppliers, customers, shareholders, workers, competitors and society. By properly managing the reputation and understanding it from the organizational application, linking it with pre-existing aspects in the company, a new company action can be built, which can permeate the financial and economic growth of the organization, as well as improve its relations with its neighbors, in addition to the government in general terms acts as a regulatory entity. In addition, reputation can act as a support tool for the construction of strategies that can lead to the success of the organization, linking to communication strategies, strategies where corporate Reputation is implemented as a tool for generating value, as an ethical value, all this from proper management of it.