Examinando por Materia "Christian"
Mostrando 1 - 6 de 6
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Antología de experiencia docente en religión: El grano de mostaza(2013-03-09) Rodríguez Posada, Daniel AlejandroThis document is the result of work done in academic practices proposed in the Pereira’s Catholic University’s Bachelor of Religious Education - UCP - known as: teaching practice I & II, executed in the area of religious education of School San Vicente home. Understanding that exercise beyond didactic transposition achieve with students was the opportunity to make an accompaniment in their comprehensive training process allowing critical questioning, strengthening the autonomy and building a real otherness, starting from the academic year until the analysis and interpretation of reality to resignify it.Publicación Acceso abierto “Cristo Jesús nos enseña el camino de la felicidad”.(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-11) Pérez Polania, Lina MaríaThis work is the result of the teaching practice part I that shows the academicals contents that belongs to Religious Education subject, it is also applicable to the young generation of the Basic Secondary and Intermediate Vocational educational institute Santa Sofia, it has been a great host response for this subject contributing to their integral formation and welfare of society.Publicación Acceso abierto La Educación Religiosa se Enseña a la Luz del Evangelio y con el Corazón(Universidad Católica de Pereira, 2011) García Martínez, Jorge EnriqueEn una sociedad tan golpeada por la injusticia, la violencia y la desintegración familiar, encontramos que la educación más que pura enseñanza, es la entrega del maestro con amor al estudiante y el acercamiento en la vida confusa del joven. "La verdadera sabiduría es el arte de racionalizar con el conocimiento lo inmanente y de contemplar con el corazón lo trascendente" por tanto la Educación Religiosa se enseña con la mente y el corazón". / Abstract: In a society which is so beaten by injustice, violence and the disintegration of the family, we find that education rather than pure education is the delivery of the master with love to the student and the rapprochement in the life of the confused young. "True wisdom is the art of rationalizing with knowledge the immanent and contemplates with the heart the transcendent" therefore Religious education is taught with the mind and the heart".Publicación Acceso abierto Educación religiosa, camino hacia Cristo(2013-03-09) Vinasco Ortiz, Martha NancyThis work is the result of the teaching practice part I y II that shows the academicals contents that belongs to Religious Education subject, it is also applicable to the young generation of the Basic Secondary and Intermediate Vocational School Santa Rosa the Lima, it has been a great host response for this subject contributing to their integral formation.Publicación Acceso abierto Jesús el amigo en el camino(Universidad Católica de Pereira, 2011) Toro Zapata, Jhon WilmarEste trabajo constituye el resultado de la práctica docente I y II, donde se cuenta la historia del colegio Santa Rosa de Lima y su trascendencia dentro de su labor académica. La elaboración de los planes de clase donde una forma didáctica, muestra la puesta en escena de la práctica la cual fue del agrado de todos los estudiantes de Básica Secundaria y Media de esta institución. Con gran beneplácito presento este informe para que sirva de guía a quien se encuentre con su contenido. / Abstract: This work to constitute the result of the practice teachinig 1 and 2,where to count the history of college Santa Rosa de Lima and keenness inside of her labor academic. The elaboration of the leve lof class where a didactic form, the show in scene of the practice the which ind the affability the every students of Basic Secondary and half of this institution. With approval big to present this shapeless for what to serve of to guide a who the to meet with her moderate.Publicación Desconocido Los valores cristianos en la pastoral infantil de la Institución Educativa La Inmaculada(2018-01-24) Zuluaga Suárez, Astrid Y.La capacidad crítico analítica de los niños, lleva a plantearse la necesidad de formarlos integralmente a partir de la enseñanza basada en valores que les despierte su espíritu humano y social, a la vez que los prepare en el amor como mandamiento base para el mejoramiento de la convivencia ciudadana. Así, nace entonces el interés por motivar una práctica pastoral infantil centrada en valores cristianos que permita hacer transversal la educación religiosa con la formación ética, en donde se haga vida la palabra de Jesús y el amor mariano. La práctica pastoral realizada en la Institución Educativa La Inmaculada respondió a la necesidad escolar de iniciar la formación de las niñas en su Proyecto de Vida a la luz del evangelio, pero a la vez, de entender las necesidades del otro y aceptarlos en la diversidad, puesto que los valores cristianos no solamente cualifican al individuo, sino que lo preparan para su desempeño en la sociedad, en donde la imitación de Cristo es el fundamento de su quehacer cotidiano.\Abstract : The Children ability to think critically and analytically, leads to consider the need to develop educational strategies in accordance with the Christians values, education that awakens the potential of each individual and it allows a broad vision of human and social advance, together with the new commandment of love priority for the improvement of citizen coexistence. As a result of all that, is an ideal activity to motivate the interest of students for our educational and pastoral practices, to recreate religious life in this time of change. This is our approach to working for the development of Christian values with the Students by proposing as a way of following Jesus Christ and they can feel the love of Mary. This pastoral praxis has been carried at the Institución Educativa “La Inmaculada”, it´s responding to the needs of children to start their education giving clear guidelines in light of the Gospel teachings on how Christians can grow up in wholesome surroundings and can set future goals in life, making the most of opportunities that arise to achieve them. In this context, this process will help the students understand the human needs; also allow them to accept the cultural diversity and help them achieve a dignified standard of living with the support of Christian values. This way, Imitation and following of Christ must be the foundation of their daily existence.