2023-08-302023-08-30http://hdl.handle.net/10785/14607This article has the main purpose of strengthening in the readers some fundamental aspects of the relation faith-reason, as an object of dialogue for the year 2006 in the UCPR community. It is proposed to increase the elements of dialogue to whom are interested in it: the introduction exposes the fundamental philosophical elements that support its difference and in its uords it is stated "to understand the order in the universe (science}, and to understand the purpose of the uniierse (religion)) thry are not similar concepts) - buy thry are not separated I?J a great distance" and, from phzjosophical elements also supports the argument of the unity;: like this ''while somepeople are insisting infinding in the scienceand in thefaith irreconcilable patbs, ¡vepropose encounter and unity in the difference) for the human parpose". The reflection is enncbed from the missionary, academia; pedagogical and curncular support; that covers the religious education program at the UCPR, it presents in a syntbetica! lform what has been its foundation; this way the difference and unity have been constructed in the same form in the academic and formation project that is shared, for this reason itgathers the evidentfoundations of this dialogue seen in the competencies as a resai: of a structure that goes through the fases of formation, the problematic nucleus and the academic areas.El presente artículo tiene el propósito de fortalecer en los lectores la comprensión de algunos Aspectos fundamentales de la relación fe-razón, como objeto de diálogo para el año 2006 en la comunidad de la UCPR Se propone incrementar los elementos de diálogo a quienes se interesan en ello: la introducción expone los elementos filosóficos fundamentales que sustenta su diferencia y que en sus palabras se plantea "comprender el ordenen el universo (ciencia),y comprender el propósito del universo (religión), no son conceptos idénticos, pero tampoco los separa una gran distancia y, desde elementos filosóficos también sustenta el argumento de la unidad así "mientras que algunos se empeñan en ver en la ciencia y la fe caminos irreconciliables, nosotros proponemos encuentro y unidad en la diferencia)por el propósito de lo humano", La reflexión) que se enriquece desde el sustento misional, académico, pedagógico y curricular que ampara a la Licenciatura de Educación Religiosa de la UCPR, presenta de manera sintética lo que ha sido su cimentación; así, la diferencia y la unidad, se han construido igualmente en el proyecto académico y de formación que se comparte, por ello recoge los pilares visibles de este diálogo visibilizados en las competencias como resultado de una estructuración que pasa por las fases deformación, los núcleos problemáticos y las áreas académicas.application/pdfDerechos de autor 2006 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDiferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.info:eu-repo/semantics/article