2023-08-302023-08-30http://hdl.handle.net/10785/15423In this article we will show the exclusive experience of pedagogy narratives students from the rural headquarters of José Acevedo y Gómez from the municipality of Ansermanuevo (Valle del Cauca) have. In context with a vulnerable population from which didactic strategies where designed and implemented, such as; photography workshops and awarenessraising decisions and from that fabricating shared emotions throughout the tale of photography. From the findings we evaluate and analyze the incidence of the photographic Narrations intended for the development of the before mentioned ability of life. The methodology of the investigation corresponds to a qualitative categorical analysis has a developed category such as: Socioconstructivism, pedagogic narratives, photographic storytelling and decision making.En este artículo se muestra una experiencia de narrativas pedagógicas inclusivas en los estudiantes de la sede rural José Acevedo y Gómez, del municipio de Ansermanuevo (Valle del Cauca). Un contexto con población vulnerable, en donde se diseñaron e implementaron estrategias didácticas como talleres de fotografía y de sensibilización en toma de decisiones, construyendo así sentidos compartidos a través del relato fotográfico. Después se analizaron dichos relatos evaluando la incidencia de estas narraciones fotográficas para el desarrollo de la mencionada habilidad para la vida. La metodología de investigación correspondió a un análisis categorial cualitativo donde se desarrollaron categorías como: Socioconstructivismo, narraciones pedagógicas, relatos fotográficos y toma de decisiones.application/pdfDerechos de autor 2019 Textos y Sentidoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESInclusive pedagogic narratives in context of a vulnerable population José Acevedo y Gómez caseNarrativas pedagógicas inclusivas en contextos de población vulnerable, caso José Acevedo y Gómezinfo:eu-repo/semantics/article