2023-08-302023-08-30http://hdl.handle.net/10785/13995In this article, reading in early childhood is affronted, understood in a broad sense, in which iconic and linguistic signs are read with the intention of constructing sense horizons, and meant across the interpretation and comprehension of texts. The reading is approached from the interaction between the child, the adults who accompany the stories and the text, emphasizing that the reading exceeds the decoding to become a phenomenon in which the subject finds answers to the enigmas, emotions and feelings. Therefore, knowing children's approaches to texts provide a glimpse how educators promote and encourage the desire for reading and the possibility of new meaning from this experience.En este artículo se aborda la lectura en la primera infancia, entendida en un sentido amplio en el que se leen signos icónicos y lingüísticos con la intención de construir horizontes de sentido y significados a través de la interpretación y comprensión de los textos. La lectura se aborda desde la interacción entre el niño, los adultos que acompañan las narraciones y el texto, destacando que la lectura supera la decodificación para convertirse en un fenómeno en el cual el sujeto encuentra respuestas a los enigmas, emociones y sentimientos. Por ello, conocer los acercamientos de los niños a los textos permite vislumbrar cómo los educadores promueven e incentivan el deseo por la lectura y la posibilidad de resignificación de esta experiencia. application/pdfDerechos de autor 2013 Revista Grafíashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESReading in early childhoodLa lectura en la primera infanciainfo:eu-repo/semantics/article