Facebook Twitter UCP YouTube UCP
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10785/1719
Title: Estudio de un modelo de cultura organizacional orientada al mercado en una empresa exitosa del departamento de Risaralda
Authors: Castaño Ballesteros, Daniel Alejandro
Betancur Vargas, Francy Helena
Keywords: Cultura organizacional;Organizational culture;mercadeo;market;customer service;servicio al cliente;company;compañia;model;modelo;innovation;inovación
Issue Date: 2-Aug-2013
Series/Report no.: Monografía de Grado;CDMAE111
Abstract: Currently it is important that every company generate a proper organizational culture to build a successful and competitive in the market, the aim of this work is to identify and characterize as implemented the model of market-oriented organizational culture in a company known for this regional implemented a case study where we check if the company employs a model of market-oriented organizational culture, a factor of great importance, the organizational culture model is to keep the customer at the center of all activities to improve customer service and competitive advantages for the company. Which will give better performance on performance, resource mobility, technological advances and scientific applications, high level of innovation, increased choice and flexibility in a more informed and demanding market.
Description: Actualmente es importante que toda empresa genere una cultura organizacional adecuada para construir una empresa exitosa y competitiva en el mercado, el objetivo de este trabajo es identificar y caracterizar como se implementa el modelo de cultura organización orientado al mercado en una empresa regional exitosa. Para esto se implementó un estudio de caso donde se verifico si la empresa implementa un modelo de cultura organizacional orientado al mercado. Un factor de gran importancia en este modelo es mantener al cliente en el centro de todas las actividades con el fin de mejorar el servicio cliente y generar ventaja competitiva para la empresa, lo cual le dará un mejor funcionamiento en el desempeño, movilidad de recursos, avances y aplicaciones científico tecnológicas, alto nivel de innovación, el aumento de la oferta y flexibilidad, en un mercado más cambiante y exigente.
URI: http://hdl.handle.net/10785/1719
Appears in Collections:Monografias AE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CDMAE111.pdf454.86 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Este ítem esta bajo licencia Creative Commons Creative Commons