Facebook Twitter UCP YouTube UCP
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10785/2925
Title: Usos y apropiaciones que hacen los niños de Pereira a la caricatura Ben 10
Authors: Moreno Echeverry, Laura
Keywords: consumo;uso;apropiación;audiencia infantil;televisión infantil;Ben10;Uptake;usages;appropriations;child audience;children's televisión
Issue Date: 24-Feb-2015
Publisher: Universidad Católica de Pereira
Series/Report no.: Monografia de Grado;CDMCSP234
Abstract: Television and audience relationship has been one of the issues that has produced more interest among researchers in the field. The analysis uses and appropriations doing television audience can see how they build social imaginary and everyday life from the messages presented in the programs, which is why the child audience has been established as one of the most important studying this topic. The research aims to define the appropriations and uses that give children to the Ben10 cartoon series, from the context of the multiple mediation and narrative analysis of the messages. The work was performed with 6 children in the city of Pereira, with whom developed: an observation, focus group and depth interviews.
Description: La relación televisión – audiencia ha sido uno de los temas que ha producido más interés entre los investigadores del campo. Durante los últimos años la audiencia infantil se ha constituido como una de las más importantes para el estudio de este tema. Ésta investigación busca describir las apropiaciones y los usos que dan los niños a la serie animada Ben10, desde el marco de las mediaciones múltiples y el análisis narrativo de los mensajes. El trabajo se realizó con 6 niños de la ciudad de Pereira, con quienes se desarrolló un trabajo de observación, de grupo focal y de entrevistas a profundidad.
URI: http://hdl.handle.net/10785/2925
Appears in Collections:Monografías CSP

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CDMCSP234.pdf1.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Este ítem esta bajo licencia Creative Commons Creative Commons



-->