Facebook Twitter UCP YouTube UCP
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10785/1691
Title: Evolución del comportamiento del consumidor basado en el concepto prosumidor
Authors: Becerra Montoya, Lady Juliana
Patiño Giraldo, Laura Isabel
Keywords: Globalización;Tecnologías de la información y la comunicación (TIC´s);Producción;Consumo;Consumidor;Prosumidor;Información;Marketing;Marketing 3.0;Web 2.0;Globalization;Information Technology and Communication (ICT);Production;Consumption;Consumer;Prosumer;Information
Issue Date: 30-Jul-2013
Series/Report no.: Monografía de Grado;CDMAE113
Abstract: This document is a state of the art consumer behavior supported from concept prosumer. To do this, takes a tour documentary from the origin of prosumer concept until its characterization in web 2.0 and marketing 3.0. In today's society, the beginning of the century, the prosumer has established itself as a key player for the performance and marketing companies. Its importance has been increasing due to the globalization process and the use of Information Technology and Communication (ICT), as these generate new forms of production and consumption, the above is given through access to knowledge and information, which have fostered significant changes in consumer behavior. In this context, the figure of the prosumer resurfaces, which has been established in recent years as a key player for businesses and marketing.
Description: El presente documento, es un estado del arte del comportamiento del consumidor soportado desde el concepto prosumidor. Para ello, se realiza un recorrido documental desde el origen del concepto prosumidor, hasta su caracterización en la web 2.0 y marketing 3.0. En la sociedad de hoy, principios del siglo XXI, el prosumidor se ha establecido como un actor fundamental para el desempeño las empresas y el marketing. Su importancia, se ha dado gracias al creciente proceso de la globalización y el uso de las Tecnologías de la información y la comunicación (TIC´s), puesto que estas, generan nuevas formas de producción y consumo, lo anterior se da gracias al acceso al conocimiento y la información que, que han fomentado importantes cambios en el comportamiento del consumidor. Bajo este contexto, resurge la figura del prosumidor, el cual se ha establecido en los últimos años como un actor fundamental para las empresas y el marketing.
URI: http://hdl.handle.net/10785/1691
Appears in Collections:Monografias AE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CDMAE113.pdf740.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Este ítem esta bajo licencia Creative Commons Creative Commons