Facebook Twitter UCP YouTube UCP
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10785/1562
Title: Concepciones acerca de la motivación en el aprendizaje y logro académico en niños y niñas de grado quinto de primaria de la Institución Educativa San Fernando Cuba
Authors: Toro Zapata, Jhon Wilmar
Guzman Torres, Luis Fernando
Jaramillo Vinasco, Jairo
Keywords: Concepción;Conception;Motivación;Motivación intrínseca;Motivación extrínseca;Logro académico;Aprendizaje escolar;Niñez;Motivation;Intrinsic motivation;Extrinsic motivation;Academic achievement;School learning
Issue Date: 20-Jun-2013
Series/Report no.: Monografía de Grado Digital;DDEPDH10
Abstract: The educational praxis considers on its infinity not only the academic aspect but also the systematic reflection about the agreement between the human dimensions and learning; in the interests of thinking in a comprehensive education for children. If educate is one of the tasks of the school, it will be necessary the attendance of children to this place. In order to make this possible, the learning motivation and the academic achievement are implicit categories in this formative function. The following hermeneutic qualitative research allowed finds the perceptions about the learning motivation and the academic achievement in fifth grade students of the educational institution in San Fernando Cuba in Pereira city
Description: La praxis educativa, contempla en su infinitud no solo lo académico, antes bien, procura la reflexión sistémica de las dimensiones del ser humano en sinergía con el aprendizaje, en aras de pensarse en una educación integral de la niñez. Si una de las tareas de la escuela es formar, se hace necesario que a ella asistan los niños y niñas para desplegar dicha condición. Para que ello sea posible, la motivación hacia el aprendizaje y el logro académico, son categorías implícitas en dicha función formativa, reflexión esta que suscitó la presente investigación cualitativa con diseño hermenéutico y que a través del análisis de contenido permitió develar las concepciones acerca de la motivación y el logro académico, en los niños y las niñas de grado quinto de la Institución Educativa San Fernando Cuba de la ciudad de Pereira.
URI: http://hdl.handle.net/10785/1562
Appears in Collections:Monografía EPDH

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DDEPDH10.pdf539.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Este ítem esta bajo licencia Creative Commons Creative Commons