Facebook Twitter UCP YouTube UCP
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10785/1215
Title: Apropiación de la normatividad del pacto o manual de convivencia por parte de los educandos de las instituciones educativas Comunitario Cerritos y Carlos Eduardo Vasco Uribe
Authors: Salazar Arias, Hever Dario
Amaya Saavedra, Leidy Dahiana
Giron Ocampo, Asdrúbal
Keywords: Convivencia;Escolar;Comunicación;Communication;Deberes;Duties;Conflicto;Conflict;Derechos;Rights
Issue Date: 18-Oct-2012
Abstract: This research is dedicated to generate several alternatives in order to make students to be aware themselves of regulations, conflicts, rights, doubts, etc. Which are contained in the Manual of Coexistence in order to describe, and analyze their approaches and learned lessons to socialize their results in other educative settings? This project follows two aims: One of them is the practice, which means the contribution to the qualification of living together and the other is research in terms of the knowledge building about the development of these processes and their implications in education. From a qualitative approach, some suppositions of the participative action investigation in the educative environment were developed by candying out a quick diagnosis in a participative and triangular way with the learned lessons And finishing with the development of a virtual tool which supports and promotes the system of the art living together in educative institutions, Looking for the reinforcement of awareness and learning networks in Pereira City.
Description: Esta investigación se ocupó de generar las diversas alternativas para la apropiación del pacto o manual de convivencia escolar en torno a la normatividad, el conflicto, derechos, comunicación y participación, con el fin de describir y analizar sus enfoques y lecciones aprendidas para socializar sus resultados en otros contextos educativos. En su realización se responde a dos tipos de interés: uno práctico, como lo es la contribución a la cualificación de la convivencia y el otro, investigativo, en cuanto a la construcción del conocimiento sobre el desarrollo de estos procesos y sus implicaciones en la educación. Desde un enfoque cualitativo, se desarrollaron supuestos de la investigación acción participación en el medio educativo, realizando un diagnóstico rápido participativo triangulado con las lecciones aprendidas, culminando con el desarrollo de una herramienta virtual que apoye y promueva los sistemas de convivencia en las instituciones educativas, buscando fortalecer redes de sensibilización y aprendizaje en la ciudad de Pereira.
URI: http://hdl.handle.net/10785/1215
Appears in Collections:Especialización en Edumática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo_Grado_Convivencia_Escolar-Oct 10_2012.pdf1.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Este ítem esta bajo licencia Creative Commons Creative Commons