Publicación:
Conceptions and practices of second semester students of the ucpr in educational and learning strategies

dc.creatorGaviria Cano, Ana Sofía
dc.creatorGómez Martínez, Vittoria Angélica
dc.date2021-01-04
dc.date.accessioned2023-08-30T00:29:33Z
dc.date.available2023-08-30T00:29:33Z
dc.descriptionThe present text comprehends the socialization of the results of the research about the processes of teaching and learning on the concepts and practices of second semester students and teachers of the different faculties of the UCPR. The methodology was carried out with a quasi-experimental design, and a pre-post with an experimental control group (no equivalent). The instruments used were Scales for Interactive Assessment of the Teaching-Learning Process (EIPEA) and an observation instrument of their academic practices. The results presented here are part of the pre-test and the observation in both groups, at which it was found that professors and students conceive the teaching and learning process independently, directed by the disciplinary content; conception that is reflected in the classroom practices.en-US
dc.descriptionSe socializan los resultados de la investigación sobre las concepciones y prácticas de profesores y estudiantes de segundo semestre de las diferentes facultades de la UCPR respecto a los procesos de enseñar y aprender. La metodología se llevó a cabo con un diseño cuasi-experimental, pre-post con grupo experimental y control (no equivalente); los instrumentos utilizados fueron Escalas para la Evaluación Interactiva del Proceso de Enseñanza- Aprendizaje (EIPEA) y un instrumento de observación de sus prácticas académicas. Los resultados aquí expuestos hacen parte del pre-test y la observación en ambos grupos, ante lo cual se encontró que profesores y estudiantes conciben el proceso de enseñanzaaprendizaje de forma independiente, direccionados por los contenidos disciplinares; concepción que se refleja en las prácticas de aula.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2037
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10785/14443
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de Pereiraes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2037/1889
dc.rightsDerechos de autor 2010 Revista Páginases-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESes-ES
dc.sourceRevista Páginas; Núm. 88 (Dic., 2010); 19-32es-ES
dc.source0121-1633
dc.titleConceptions and practices of second semester students of the ucpr in educational and learning strategiesen-US
dc.titleConcepciones y prácticas de las estrategias de enseñanza y aprendizaje en estudiantes y docentes de segundo semestre de la UCPRes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones