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Publicación Acceso abierto Imagen corporativa del programa cuna en Risaralda(Universidad Católica de Pereira, 2016-01-21) Gallego Toro, DahiannaThe program proposed by CUNA Culinary Native Social Action of the Presidency of the Republic and the Government of Risaralda, seek to contribute to the reduction of poverty rates in the department, strengthening the food security of the vulnerable through the recovery of ancestral knowledge and tastes. That's why Organizational Communication Corporate image by projecting the program helps to generate CUNA security and recognition in program participants. The proposal raised by the communication department communication evidenced the need to create and strengthen the corporate image of CRIB to ensure the effective development of the program throughout Risaralda.Publicación Acceso abierto Reconocimiento de la imagen del comité departamental de Cafeteros de Risaralda, a través de estrategias que generen recordación en sus públicos objetivos(Universidad Católica de Pereira, 2010) Rojas Usma, ValentinaEl presente informe de práctica profesional tiene como base la construcción de un plan estratégico con tácticas y estrategias, que se dieron a raíz de un diagnostico alrededor del Comité Departamental de Cafeteros de Risaralda. Dicho informe tiene un breve espacio para contextualizar a los lectores del estado actual de la organización y la importancia de la comunicación externa en ella. Además por ser una empresa prestadora de servicios, debe crear confianza y fidelidad en sus públicos, teniendo en cuenta el panorama general del café que es el producto que le da la razón de ser al Comité. De esta forma se realizó el diagnostico que permitió el desarrollo de un plan estratégico que plantea como objetivo principal el reconocimiento de la imagen del Comité Departamental de Cafeteros de Risaralda, a través de estrategias que generen recordación en sus públicos objetivos./Abstract:This report is based practice to build a strategic plan with tactics and strategies that were following a diagnosis about the Departmental Committee of Coffee Growers of Risaralda This report is a brief space for readers to contextualize the current state of the organization and the importance of external communication in it. Besides being a service company, you must create trust and loyalty in public, taking into account the overall picture of the coffee is the product that gives the reason for the Committee. This diagnosis was made which allowed the development of a strategic plan that poses the main objective of the image recognition Departmental Committee of Coffee Growers of Risaralda, through strategies that create public memorial in their objectives.