Examinando por Materia "Vocation"
Mostrando 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Dinamizar los valores de la solidaridad y el respeto en los estudiantes de grado 6B del Colegio Sagrado Corazón de Jesús de las Hermanas Bethlemitas, en Armenia, Quindío. La Vocación como medio de comprensión para la misión de la vida del estudiante de grado 11 de la Institución Educativa Santa Teresa de Jesús.(Universidad Católica de Pereira, 2021-10-20) Mancilla García, Esther LuciaEn el presente trabajo se buscará en la primera institución educativa, promover los valores de la solidaridad y el respeto teniendo como referente un enfoque cristiano, proponiendo profundizarlos a partir de los Evangelios. Por otra parte, en la segunda institución se trabajará en el tema de la vocación con el fin de que los estudiantes se acerquen a la comprensión de su misión en la vida, planteando se aborden desde los documentos de Lumen Gentium y Verbum Domini. Abstract: In the present work, the first educational institution will seek to promote the values of solidarity and respect, having as a reference a Christian approach, proposing to deepen them from the Gospels. On the other hand, the second institution will work on the issue of vocation in order for students to come closer to understanding their mission in life, proposing that they be approached from the documents of Lumen Gentium and Verbum Domini.Publicación Acceso abierto La educación religiosa escolar, un proceso integral para formar una persona crítica en su comunidad(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-13) Díaz Enríquez, Gabriela CristinaThis report of teaching practice one will notice the work during the thirty hours of class in the Paul VI schools students in grades sixth, seventh, eighth and ninth and teaching practice II to grade ten students and Bishop College eleven Baltasar Alvarez Restrepo. The teaching is based on the guidelines of the standards for the School of Religious Education conference in Colombia Episcopal and the General Law of Education. For this teaching takes different methodological strategies, education and teaching to respond with clarity and conviction to young people about the role religious education to educate and train people of integrity, critical and responsible within a community. In this educational process the presence of Jesus as a teacher is vital to fulfill the true mission of being teachers and great human vocation.Publicación Acceso abierto Enseñando con amor y vocación(Universidad Católica de Pereira, 2014-06-13) Villaneda Velasco, Jhon GenryIn this final report, is released the work done in the teaching practice carried out with 6°, 7°, 8°, 9°, 10° and 11° graders from Alfonso Jaramillo high school, within the area of religious education. The anthropological, Christological, ecclesiological but most important the biblical approach worked in the teaching practice, were determined by the guidelines established in the religious education standards of the Colombian Episcopal Conference. In addition, it was taken into account the love pedagogy of Jesus as the model of master to be followed.Publicación Acceso abierto Una Realidad en la Vida del Hombre "Dios"(Universidad Católica de Pereira, 2011) Álvarez Escobar, César AndrésLa practica pastoral para los estudiantes de séptimo semestre en educación religiosa, no solo es el eje central de toda su carrera, sino, el pilar sobre el cual se dinamizará su vocación y opción personal de vida como docente. En la cual, se compartirá acerca del amor de Dios que entregado a través de su hijo Jesucristo para que se comunicara a toda la humanidad. / Abstract: The pastoral practice for the students of religious education of VII semester, it`s not the main idea of their entire career but, it`s the foundation on which to identity their vocation and a personal choice of their life's as a teacher. In this practice it will share about the love of God, this love was delivered though his son Jesuscrist, to be made know to all mankind.Publicación Acceso abierto La vocación un aprendizaje a través de la música y el canto.(Universidad Católica de Pereira, 2019-06-01) Téllez Gómez, HernandoLa vocación, término comúnmente usado en el discurso actual, especialmente cuando se asocia con la palabra profesión, pero abordada desde la práctica pastoral y hecha un aprendizaje a través de la música y el canto, se descubre, para mostrar sus encantos. Es, por lo tanto, que en el ejercicio de esta práctica y continuando con la misión pastoral encomendada por Jesús, se decidió crear un semillero vocacional en la parroquia Nuestra Señora de Guadalupe de Dosquebradas que, apoyado en el ministerio de música y estructurado sobre unos conocimientos previos y actividades afines, propicie una nueva manera de encararla, en el deseo de encaminar al niño, al joven y adulto a la interpretación de su inclinación desde el llamado de Dios./ Vocation, a term commonly used in current discourse, especially when associated with the word profession, but approached from pastoral practice and made an apprenticeship through music and singing, is discovered, to show its charms. It is, therefore, that in the exercise of this practice and continuing with the pastoral mission entrusted by Jesus, it was decided to create a vocational seedbed in the parish of Our Lady of Guadalupe de Dosquebradas that, supported by the ministry of music and structured around previous knowledge and related activities, encourage a new way of addressing it, in the desire to direct the child, the young and adult to the interpretation of their inclination from the call of God.