Examinando por Materia "Cristianismo"
Mostrando 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto La experiencia teológica que subyace en la obra “Resistencia y Sumisión” de Dietrich Bonhoeffer(Universidad Católica de Pereira, 2014-07-09) Correa Ramírez, Oscar; Vélez Ramírez, Álvaro Augusto; Arboleda Hincapié, Darío FernandoThe life of renowned theologians becomes essential reference for, since their assumptions and experiences to understand our particular fact situations, so here some reflections are presented, based on the play Resistance and Submission, the German theologian Dietrich Bonhoeffer, who from a traumatic experience of captivity in Nazi concentration camps, he learned to understand and assimilate it with the strength God provided, becoming an example for our Colombian reality fraught with difficult experiences that will definitely be more bearable and endurable if they comprise the light of the message of Jesus Christ as the theologian strongly expressed throughout the workPublicación Acceso abierto Hacia un verdadero aprendizaje informe final Práctica Profesional Docente Institución Educativa Nuestra Señora del Rosario(Universidad Católica de Pereira, 2014-07-11) Lotero Ceballos, Raúl AlonsoPublicación Acceso abierto Jesús y mi proyecto de vida(2012-03-13) Ocampo Pulido, IdanisEl verdadero aprendizaje es aquel que contribuye al desarrollo de la persona. Según el concepto de algunos Pedagogos entre ellos Dewey, Decroly y Claparede es haciendo y experimentando como el niño aprende. El conocimiento no se descubre sino que se construye. Lo que cuenta no es el resultado, sino que se recurre a una epistemología abierta al proceso de construcción de conceptos. / Abstract: Real learning is one that contributes to the de development of the according to the concept of some educators among them Dewy, Decroly, and Claperade is doing, experiencing as the child learns.Knowledge not discovered but is Constructed. The counts is not the result, but epistemology is used to open the.Publicación Acceso abierto La Religión: una mirada desde la juventud(2011-05-03) Piedrahita Vargas, Cesar MauricioLa práctica docente I y II se realizó en la Institución Educativa INEM Felipe Pérez en los grados noveno y decimo con una duración de 30 horas en cada grado, donde se orientaron los temas de cultura, las cinco grandes religiones, declaración universal de los derechos humanos y los derechos de los niños. / Abstract: Teaching practice I and II was conducted in the school INEM Felipe Perez in the ninth and tenth grades with a duration of 30 hours in each grade, where he guided the subjects of culture, the five major religions, universal declaration of human rights and the rights of children.