Examinando por Materia "Canales de distribución"
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Publicación Sólo datos Diseño de un nuevo canal de distribución y estrategia de comunicación, productos y derivados lácteos El Portal(Universidad Católica de Pereira, 2011-09-15) Paredes Salazar, Diana PatriciaTrabajo que corresponde a la práctica profesional realizada en la empresa productos y derivados Lácteos El Portal. En el desarrollo de este se tiene en cuenta la problemática presentada en la empresa con el objetivo de definir los ejes a intervenir. Se determina la importancia de diseñar un nuevo canal de distribución que a su vez este acompañado por una estrategia de comunicación. Mediante la utilización de diferentes tipos de investigación, se obtiene información importante, la cual, una vez analizada sirve de base para obtener conclusiones y generar recomendaciones adecuadas para la empresa, en la implementación de su nuevo método de venta. /Abstract: Work that corresponds to the professional practice in the company products and derivatives Lácteos El Portal. The development of this takes into account the problems presented in the company with the aim of defining axes to intervene. Determines the importance of designing a new distribution channel to turn this accompanied by a communication strategy. Using the different types of research, gets important information, which analyzed once serves as the basis for obtaining conclusions and generate recommendations suitable for the company in the implementation of its new method of sale.Publicación Acceso abierto Marco teórico de la línea de énfasis en marketing para el grupo de investigación de marketing logística y gestión de la Universidad Católica Popular del Risaralda.(Universidad Católica de Pereira, 2010) Zuluaga Lema, Carlos ArielEn la actualidad el Marketing es indispensable para cualquier empresa que desee sobrevivir en un mundo competitivo como el actual, más aun cuando se sabe que el Marketing moderno, afecta a consumidores y empresarios por igual. Es importante conocer la manera en cómo se evalúan los procesos que se van generando al interior de las relaciones inter-organizacionales de Marketing, especialmente todo lo que tenga relación con la distribución, las relaciones con los clientes y los proveedores, los negocios, las alianzas, todo desde el punto de vista del mercado y que puede afectar ya sea de manera negativa o positiva a la empresa, teniendo en cuenta las diversas teorías que se pueden manejar, como la teoría relacional, teoría de costos, las teorías basadas en los recursos, las teoría de agencia, entre otras. Estas líneas de investigación tratan además de fortalecer e incentivar la investigación valorando el mercadeo como disciplina y acción. De allí que en el presente trabajo de investigación se realiza una revisión integral de los temas que tienen que ver de forma directa con el Marketing, su evolución, los autores más importantes y sus teorías para realizar un marco más completo del tema analizado./Abstract Today marketing is essential for any company wanting to survive in a competitive world like ours. Then, as the modern marketing affects us all (consumer and business), it is necessary to study. It is important to know how to assess the processes that are generated within the inter-organizational relationships of Marketing, especially anything that relates to the distribution, relationships with customers and suppliers, business, partnerships all from the standpoint of marketing and can affect either negatively or positively to the company, taking into account the various theories that can be handled as relational theory, cost theory, the resource-based theories, the agency theory, among others. These lines of research seek to strengthen and encourage further research evaluating the marketing discipline and action. Hence, in this research will be a comprehensive review of topics that deal directly with the Marketing, its evolution, the most important authors, as seen from the viewpoint of globalization and also take into account both primary sources and second-hand, as many authors have been based on the ideas of others for a more comprehensive framework of the topic.Publicación Acceso abierto Propuesta de mejoramiento para la Gestión de la Cadena de Frio de Medicamentos en la Empresa Eve Distribuciones S.A.S.(Universidad católica de Pereira, 2014-06-14) Castaño Álvarez, Gonzalo; Cadavid Pantoja, Juan JoséThe storage and transportation of drugs in a cold chain logistics activity are more rigorously within distribution channels, due to the rupture of the cold chain or sudden changes in temperature would cause the deterioration of the goods in custody generating even deadly risk to the users of these. Thus the critical control points must be monitored constantly throughout the supply chain to guarantee customers the medicine in the best condition. The present study was conducted in a leading drug companies in the Eje Cafetero called EVE DISTRIBUTIONS SAS has currently handling cold chain within its three distribution channels but lack of knowledge or resources are not adequate to control equipment cold chain as critical operations such as transport. To develop the proposed improvement is well analyzed and academic literature sources, four drug distributors operating with cold chain (DROMAYOR, LOCATEL, SUPER STORES OLIMPICA, CAFAM), in order to observe the strengths and weaknesses of their processes distribution deducting the critical factors that must integrate a model of cold chain logistics thought high quality standards. Thus research to design and propose a model that considers each of the critical control points to be taken into account when the storage and transportation of drugs fridge, proper temperatures and other components and organoleptic characteristics drugs and improve health care for people.