Examinando por Autor "Usme Morales, Luisa Fernanda"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto La familia como factor de protección en niños y niñas de 7 a 9 años víctimas de abuso sexual(Universidad Católica de Pereira, 2015-09-07) Usme Morales, Luisa Fernanda; Echeverri Gómez, Diana MarcelaFacing an episode of sexual abuse in childhood might have negative consequences for the development of the subject , leaving him in a situation that requires a lot of support and what better strength to the family , so the aim of this article is to analyze the family as a protective factor in child victims of sexual abuse by an empirical theoretically methane review, based on documents, articles and research was carried out , which can identify the family as an ally in time for support against the problematic situation , helping to minimize potential traumatic effects occurred by that episode by strengthening the family in skills that facilitate the deployment of strategies for care, prevention and child protection or child.Publicación Acceso abierto Informe final de Práctica Profesional realizado en atención clínica cognitivo - conductual y psicoeducativa a niñas, adolescentes y familias del internado femenino Dejando Huellas de la Corporación Sirviendo con Amor en el periodo comprendido entre 20 de abril del 2009 al 20 de enero del 2010.(Universidad Católica de Pereira, 2015-05-25) Usme Morales, Luisa FernandaResumen: Esta práctica se realiza desde un enfoque cognitivo- conductual el cual permite llevar a cabo el respectivo diagnóstico, evaluación e intervención correspondiente y en cuanto a los talleres psico-educativos que se ejecutan con las comunidades, se utiliza un método constructivista que posibilite reflexionar sobre las diferentes temáticas que causan dificultades a esta población en particular. / Abstract: This practice is done from a cognitive-behavioral approach which allows to carry out the respective diagnostic evaluation and appropriate intervention and in terms ofpsycho-educational workshops running with communities, a method is usedconstructivist that enables reflect on the different issues that cause difficultiesto this particular population.Publicación Acceso abierto