Examinando por Autor "Rodríguez Posada, Daniel Alejandro"
Mostrando 1 - 6 de 6
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Antología de experiencia docente en religión: El grano de mostaza(2013-03-09) Rodríguez Posada, Daniel AlejandroThis document is the result of work done in academic practices proposed in the Pereira’s Catholic University’s Bachelor of Religious Education - UCP - known as: teaching practice I & II, executed in the area of religious education of School San Vicente home. Understanding that exercise beyond didactic transposition achieve with students was the opportunity to make an accompaniment in their comprehensive training process allowing critical questioning, strengthening the autonomy and building a real otherness, starting from the academic year until the analysis and interpretation of reality to resignify it.Publicación Acceso abierto Compendio de artículos del proyecto: “El pluralismo religioso y el diálogo ecuménico. Un análisis de la situación en la Ciudad de Pereira.”(Universidad Católica de Pereira, 2014-07-10) Rodríguez Posada, Daniel Alejandro; Gallego Pérez, Gloria Rocío; Vinasco Ortiz, Martha NancyIn the personalized process, the spiritual part of the human being becomes really important for the reason that this aspect is part of the human nature. The spiritual aspect answers to human’s dreams and the most deeply realization wishes in the people life. In this spiritual search, the contemporary person finds big proposes range to express his faith. However, the complex relationships that are formed in the society (born in the historical-cultural- religious rationalism) ask us to break the paradigms in order to know the different religious expressions which help us to enrich the societies without losing the identity. Also, it is important to say that from the human being human aspect we construct harmonic and integral human beings to promote a healthy living in societyPublicación Acceso abierto Informe final de práctica pastoral en el área de educación y cultura de la Diócesis de Pereira I semestre de 2011(Universidad Católica de Pereira, 2011) Rodríguez Posada, Daniel AlejandroEn el siguiente informe el lector encontrará de manera completa una presentación estructural del proceso de evangelización de la cultura en un marco formativo Cristiano-Humanístico que el Área de Educación y Cultura de la Diócesis de Pereira promueve a través de su plan de acción pastoral vinculando a las instituciones educativas en pro de un mejoramiento en la calidad de vida desde el ámbito espiritual. / Abstract: In the following report, the reader will find so complete a structural representation of the process of evangelization of culture within a Christian-Humanistic training that the Education and Culture of the Diocese of Pereira promotes through its pastoral action plan linking educational institutions on behalf of an improvement in quality of life from the spiritual realm.Publicación Sólo datos La educación religiosa escolar y las herramientas web 2.0 en las instituciones educativas de confesionalidad católica en Pereira(Universidad Católica de Pereira) Rodríguez Posada, Daniel AlejandroPublicación Sólo datos La educación religiosa escolar y las herramientas web 2.0 en las instituciones educativas de confesionalidad católica en Pereira(Universidad Católica de Pereira) Rodríguez Posada, Daniel AlejandroPublicación Restringido “Procesos de subjetivación en jóvenes estudiantes que han tenido seguimiento por incurrir en situaciones tipo I y II de acuerdo con la Ley 1620 de 2013.”(Universidad Católica de Pereira, 2017-07-05) Rodríguez Posada, Daniel Alejandro; Villada Hincapié, Sandra MilenaEl artículo da cuenta del desarrollo de la investigación realizada con jóvenes estudiantes inmersos en circunstancias del conflicto escolar mal manejado, tipificadas como situaciones tipo I y tipo II por la Ley 1620 de 2013, correspondiendo a pugnas cotidianas o esporádicas que derivan en un mal clima escolar, agresiones verbales y/o físicas, no incapacitantes, ni que revisten la comisión de un delito. El abordaje de la situación problema se hizo desde la metodología fenomenológica, por medio de entrevistas a profundidad y simbolizaciones a través de expresiones artísticas, que dan cuenta de cómo esta política pública orientada al ámbito educativo afecta la socialización de los jóvenes en la escuela, generando resistencia o renuncia de ellos a posiciones propias, siendo sancionados o reajustados en sus conductas de acuerdo con criterios dispuestos por la Ley. Establece desde sus hallazgos los modos y las formas como los estudiantes son permeados en su proceso de construcción de identidad a partir de la percepción que enuncian de sus relaciones con familiares, docentes y compañeros durante el seguimiento convivencial./Abstract: The article gives account of the development of research carried out with young students immersed in poorly managed school conflict situations, typical of type I and type II situations by Law 1620 of 2013, corresponding to a daily or sporadic conflicts that lead to a bad school behavior, verbal or physical aggresion not disabling, not that they cover the comission of a crime. The approach to the problema situation was made from the phenomenological methodology, by means of interviews in depth and symbolizations throughout artistic expressions, wich give account as this public policy oriented to the educational field affecting the socialization of young people in the school, generating resistance or resignation of them to their own positions, being sanctioned or readjusted in their conducts according to criteria arranged by the Law. It establishes from its findings the ways and form students are permeated in their process of constructing their identity based on the perception they enunciate from their family relationships, with teachers and peers during the coexistence.