Examinando por Autor "Patiño Giraldo, Laura Isabel"
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Publicación Acceso abierto Evolución del comportamiento del consumidor basado en el concepto prosumidor(2013-07-30) Becerra Montoya, Lady Juliana; Patiño Giraldo, Laura IsabelThis document is a state of the art consumer behavior supported from concept prosumer. To do this, takes a tour documentary from the origin of prosumer concept until its characterization in web 2.0 and marketing 3.0. In today's society, the beginning of the century, the prosumer has established itself as a key player for the performance and marketing companies. Its importance has been increasing due to the globalization process and the use of Information Technology and Communication (ICT), as these generate new forms of production and consumption, the above is given through access to knowledge and information, which have fostered significant changes in consumer behavior. In this context, the figure of the prosumer resurfaces, which has been established in recent years as a key player for businesses and marketing.Publicación Acceso abierto Proyecto Monserrat(2012-12-13) Patiño Giraldo, Laura IsabelLa creación de nuevas empresas se ha establecido en los últimos años como una de las bases para el desarrollo y crecimiento económico y social del país. Para la puesta en marcha de una idea de negocio, es necesario elaborar la ruta de acción (planificación) que le permita a la empresa tener herramientas para ser capaz de afrontar los cambios constantes en un mundo globalizado y competitivo. El presente documento, pretende diseñar e implementar el plan de dirección estratégica, el análisis y creación de la estructura organizacional y el desarrollo de otras herramientas como manuales, de funciones, y otros documentos necesarios para, fortalecer y mejorar los procesos de “Industrias Alimenticias Monserrat” que es una empresa en etapa de constitución durante el desarrollo de la práctica académica bajo la modalidad de emprendimiento. /Abstract: The creation of new companies has been established in the last years as one of the basis to the economical and social development of the country. To start of a business idea, it is necessary to make an action route (planning) that allows the company to have tools to be able to cope with the constant changes in a globalized and competitive world. This document intends to design and implement the strategic direction plan, the analysis and creation of the organizational structure and development of other tools such as operating manuals, and other necessary documents to strengthen and improve the processes of Industrias Alimenticias Monserrat, a company in its formation stage using the academic practice and modality of entrepreneurship.