Examinando por Autor "Martínez Arboleda, María Claudia"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Conductas adaptativas como factor de prevención del trastorno depresivo en niños y niñas de 9 a 11 años de edad, con diagnóstico de discapacidad cognitiva leve(Universidad Católica de Pereira, 2015-09-07) Guevara Hurtado, María Luisa; Martínez Arboleda, María ClaudiaThis article focuses on the design of adaptive behaviors such as skills related to preventive management of the possible occurrence of affective disorders, specifically persistent depressive disorder (dysthymia) in pediatric population diagnosed with Mild Cognitive Impairment. Similarly alluded to other display modes triadic Mild Cognitive components -Disability in child population, Adaptive Behaviors and Depression, in order to describe their relationship and impact on the functional life of the subject between 9 and 11 years old.Publicación Acceso abierto Informe final de práctica profesional: Intervención clínica y psicoeducativa en niñez y adolescencia(Universidad Católica de Pereira, 2015-02-18) Martínez Arboleda, María ClaudiaEl presente trabajo presenta los resultados obtenidos mediante la práctica profesional efectuada en la Fundación Moi Pour Toi, organización no gubernamental quien en convenio con el ICBF presta servicios de protección a niños, niñas y adolescentes en situación de abandono, maltrato y abuso sexual. Con relación a ello se llevo a una intervención desde un enfoque psicológico Cognitivo Comportamental en lo que compete a la psicoterapia individual y la estructuración de una propuesta Psicoeducativa de orientación profesional a nivel grupal con adolescentes; finalmente se obtienen resultados y el análisis de los mismos, presentando las conclusiones y recomendaciones en torno al ejercicio académico y formativo de carácter teórico- práctico efectuado en la Organización./Abstract: The present work there presents the results obtained by means of the professional practice effected(carried out) in the Foundation Moi Pour Toi, not governmental organization who in agreement with the ICBF gives services and protection to children, girls and teenagers in situation of abandon, mistreatment and sexual abuse. With relation to it I carry out a theoretical boarding concerning said problematic, which I make his intervention possible from a psychological cognitive approach comportamental in what compete to the individual psychotherapy and the structure of an offer Psicoeducativa for the intervention; finally they are obtained proved and the analysis of the same ones, coming near to the conclusions and recommendations concerning the academic and formative exercise of theoretical character - practically effected in the Organization.